Vysvětlení pondělního výpadku ExitShopu

Zdravím kolegové. Jak víte, včera večer byly problémy s dostupností ExitShopu. Vypadla databáze a trvalo neúměrně dlouho než se jí podařilo nahodit. Vše jsme začali řešit usilovně a ihned, nicméně i tak to trvalo skoro hodinu.

Chci k tomu něco říct, spustila se jako vždy obrovská vlna telefonátů, emailů. Některé reakce byly velmi, ale velmi negativní, připadal jsem si jako školák po rodičovské schůzce. Mnozí víte co pro mě ExitShop znamená, ale je prodělečný. Dosypávám do něj z vlastní kapsy kolem 80 000 Kč měsíčně a jak víte jsem na něm jedním z největších prodejců. Tím chci naznačit, že ten kdo platí 299 nebo 90 Kč měsíčně za to že je s námi na jedné lodi, nemá moc právo nás z ničeho obviňovat. Jedeme na skvělém serveru, pracují pro nás skvělí programátoři, ale to jen díky tomu, že to dotujeme. Našli se v minulosti lidé, kteří dali něco ze svého výdělku na rozvoj ExitShopu a ano, takoví lidé když mi zavolají o půlnoci že je problém tak se jim budu věnovat, ale to už je taky dávno, co někdo něco dobrovolně přispěl. Co tím chci říct, ne že bych si nevážil našich klientů, to naopak, jsem rád za každého, ale nejsme obyčejný systém na pronájem eshopů, jsme spíše taková komunita a když člověk jen bere, nemůže čekat že bude něco dostávat. Uvažuji, že znemožníme nové registrace, protože se mi nelíbí morálka která se zde poslední dobou vytvořila a raději bych měl kolem sebe a v systému lidi kteří budou brát i dávat zpět a chovat se jako přátelé a ne lidi kteří říkají – dám ti 299 měsíčně a za to budeš můj sluha… to opravdu ne. Může se také jednoho dne stát, že mě dotování přestane bavit, zastavíme nebo radikálně přiškrtíme vývoj a to je jistě to, co nikdo nechceme, protože by to byl začátek konce.

Toto jsem cítil potřebu vyjádřit, naložte s tím milí klienti jak uznáte za vhodné, ale rád bych abyste ExitShop a mě nebrali jako sluhu, ale jako kolegu v podnikání.  Radek Kilevník