[Téma dne] Sezóna vrcholí, kdo ovládne finiš?

Christmas gifts.

Do Štědrého dne zbývá týden. Týden, během kterého vyvrcholí období největších tržeb pro každého, kdo se snaží provozovat internetový obchod. Kdo bude mít v tomto finiši výhodu oproti ostatním? To se neodvíjí jen od velikosti e-shopu, ale také od jeho možností nebo třeba polohy skladu.

Velkým tématem je teď doba dodání. Drtivá většina online obchodníků garantuje, že pokud zboží objednáte do pátku 19. prosince, bude před Vánocemi u vás. Ti odvážnější (nebo lépe připravení?) garantují dárky pod stromeček i tehdy, když zboží koupíte v pondělí 22. prosince.

Další zisky nad konkurencí lze získat v případě možnosti osobního odběru. Jako každý rok se totiž najdou i tací, kteří 23. prosince po obědě sednou k internetu a začnou přemýšlet, co koupit své drahé polovičce, nebo rodičům. Dávno jsou pryč doby, kdy takovým nezbývalo, než vyrazit do chaosu kamenných obchodů, nebo koupit něco na pumpě.

Dnes můžete vybrat na některých místech vybrat dárek dokonce i na Štědrý den a vyzvednout si ho po cestě z práce. Zde budou bodovat zejména e-shopy, které nabízí osobní odběr ve větších městech. Komu naopak už nyní dochází s dopravou dech, pro toho už je de facto vymalováno.

Anebo taky ne

Vlastně ne, má dostatek času připravit se na případné reklamace, které se začnou po 24. prosinci přes svátky hromadit. Nemyslete si, že tyto už nejsou důležité. Právě naopak. Lehce nabourané Vánoce, jejichž atmosféru nahlodá očekávaný úžasný dárek, který však plně nevyhovuje, můžete napravit jedině vy. I pohodlná a bezproblémová reklamace, byť chyby, která se stala vaší vinou, vám může stále zajistit zákazníka pro další rok.

Takže ne, tvrdá práce e-shopařů nekončí u štědrovečerní večeře, ale až ve chvíli, kdy jsou všichni, kdo si u vás vánoční dárek koupili, spokojení. Nezapomínejte na to a jisto jistě zase letos pár svých konkurentů předčíte jen díky perfektně zvládnutým reklamacím a výměnám zboží.

Úspěšný a ziskový závěr vánoční sezóny všem přeje Tomáš Durčák