[Téma dne] Jak dopadl Den dopravy zdarma 2014

ddz

Akcička, která má za cíl nahnat všem eshopařům do obchodu co nejvíc zákazníků pod příslibem dopravy zdarma, má za sebou třetí ročník. Jak se vydařil? Projekt opětovně vzrostl, což dokazují téměř všechny hlavní a nejdůležitější zveřejněné statistiky.

První důležitou statistikou oblíbenosti akce je počet zapojených e-shopů. Těch bylo letos rekordních 1244, tedy o 318 víc, než loni. Společně s tím přirozeně vzrostl i celkový obrat, který všechny zúčastněné obchody dokázaly za jediný den vytvořit. Letos akce poprvé pokořila hranici dvou set milionů korun, přesný obrat byl 208 106 451 Kč (loni 181 650 021 Kč).

Rekordu dosáhl i počet objednávek. Celkový počet dosáhl úctyhodného čísla 133 891, což je solidní nárůst oproti loňským 111 237. Jediné místo, kde výsledná čísla neohromí, je průměrná výše objednávky. Ta letos klesla z loňských 1633 Kč na 1554 Kč, což při objemu obchodů není málo.

Akci se také znova podařilo navýšit procentuální dopad na prodeje zúčastněných e-shopů. Během minulého ročníku měly zúčastněné e-shopy v den akce o 380% víc objednávek, než o týden dříve v ten samý den. Letos se tuto cifru podařilo vytáhnout ještě o 4 procenta výš.

Zkušenosti z praxe?

Pokud se někdo z vás akce účastnil, docela by mě zajímaly osobní zkušenosti. Nevidím do toho, čísla jsou to pěkná a celý projekt se prezentuje jako šance i pro ty menší e-shopy, aby byly vidět a měly šanci zvýšit si prodeje.

Na druhou stranu to taky může být tak, že si 90% všech objednávek mezi sebou rozdělí TOP desítka a zbytek má větší zájem v řádu jednotek/pár desítek procent (o stovkách ani nemluvě).

Úspěšný a ziskový den přeje Tomáš Durčák