[Téma dne] Hlasové povely na Facebooku

http://farm6.static.flickr.com/5025/5684115572_55bc83414f.jpg

Říká vám něco jméno Siri? Pokud vlastníte telefon Apple, zřejmě už jste tento známý hlas někdy slyšeli. Siri je jméno ženského charakteru, který s vámi komunikuje, když používáte u produktů Apple hlasové ovládání či vyhledávání. Nyní si představte, že by na podobném principu ovládání hlasem fungoval třeba Facebook. Ne, není to jen zajímavý nápad, brzy půjde o realitu.

Mark Zuckerberg byl totiž znova na nákupech. Jeho akvizičním choutkám tentokrát neunikl startup Wit.ai, jehož produktem je software pro rozpoznávání hlasu. Nejde o nijak velkou společnost, ale její pověst se po kalifornském Palo Altu v posledním roce šířila bleskovou rychlostí.

Přes šest tisíc vývojářů, kteří se softwarem pracují, totiž představilo řadu skvělých novinek, kterých s pomocí programu od Wit.ai dosáhli. Rozpoznávání hlasu jde skrz software dostat de facto do všech elektronických zařízení v domácnosti. Ti nejzdatnější naučili „na slovo“ poslouchat třeba své kuchyňské spotřebiče, nebo světýlka na vánočním stromečku.

Rozpoznávání hlasu může přinést ještě lepší zacílení reklamy

Tento nadějný produkt se však nyní dočkal svého masivního úspěchu. Přímo do svého systému messenger se jej totiž chystá implementovat jeho nový majitel, Facebook. Jak to bude fungovat v praxi? Předně, veškeré statusy nebo zprávy bude možné místo psaní jednoduše Facebooku nadiktovat.

Tím však atraktivní novinky nekončí. Kde by mohla sociální síť opravdu zazářit, je v oblasti svých marketingových možností pro uživatele. Systém je totiž schopen kromě rozpoznání hlasu i chápat, o čem se lidé baví, nebo na jaká videa se dívají/jakou hudbu poslouchají. Získaná data pak Facebook přirozeně využije k tomu, aby svou reklamu zacílil s ještě větší přesností.

Stačí se tak v rozhovoru s přítelem jen zmínit o dovolené a je možné, že vám Facebook okamžitě začne servírovat levné letenky a last minute zájezdy. Žádné oficiální podrobnosti zatím nejsou známy, mlčí pohlcený startup i Facebook. Představení hlasového ovládání, které práci s Facebookem při troše cviku určitě dokáže urychlit, je však zřejmě jen otázkou času.

Asi je načase začít trénovat hlasivky a připravit peníze na reklamní kampaně, co myslíte? Tomáš Durčák