[Téma dne] Co čekat od reklamy na Facebooku do budoucna?

Pokud nepatříte mezi zapálené fanoušky Facebooku, ale je to jenom váš pracovní nástroj, kde si odchytáváte své zákazníky, nastavíte reklamní kampaň a víc vás nezajímá, možná jste nepostřehli informaci, že minulý týden probíhala konference #F8, kterou Facebook uspořádal pro developery a marketéry, kteří jej ve své práci využívají.

Kromě aktuálních novinek nechal Facebook veřejnost nahlédnout i do svých plánů pro budoucí roky. Dozvěděli jsme se třeba to, že aplikace Messenger, skrz kterou funguje facebookový chat, čeká celý balík novinek. Jednou z těch pro eshopaře největších bude asi možnost propojit chat na FB se svým e-shopem.

Chatování se zákazníky místo mailů

Myšlenka této novinky je taková, že svému zákazníkovi, který je uživatelem Facebooku nebudete muset zvlášť posílat mail o přijetí objednávky, dále jejím potvrzení a do třetice třeba o jejím expedování. Místo toho budete mít možnost zaslat všechny tyto informace včetně faktury skrz jediné chatovací okénko přímo klientovi na jeho Facebook.

Tento krok Facebooku lze tak trochu považovat za útok na tradiční e-mail, nebo další způsoby komunikace (Skype). Každopádně jde o další způsob, jak internetové podnikatele připoutat ještě blíž k Facebooku a dát jim k dispozici další užitečný nástroj.

Videa zcela nahradí v budoucnu texty i v reklamě

Dotaz – fotíte se neradi a pohled na sebe ve videu přímo nesnášíte? Pak má pro vás Facebook do budoucna špatnou zprávu. Video je vedle chatu a posílání zpráv online další komunikační cestou, kterou by tato sociální síť ráda ovládla.

Už nyní je proto možné používat u facebookových videí embed kód stejně, jako například u videí z YouTube. To znamená, že si na své stránky či blogy můžete umisťovat i okna s videi z Facebooku. Videa budou zřejmě hrát velkou roli i v případě reklamy. S tím, jak roste interaktivita, budou velmi pravděpodobně i zákazníci stále častěji oceňovat reklamu prostřednictvím osobitějších videí, než jen skrz text a obrázky.

A jak se vidí Facebook za 10 let? Předně má stejnou ambici jako Google, tedy snahu nabídnout internet každému člověku na světě. Na rozdíl od Googlu ale kvůli tomu nechce do Vesmíru. Podle svých slov si vystačí s drony zhruba o velikosti dopravního letadla Boeing 767. Ty by měly být přirozeně mnohem lehčí, než dopravní letadlo a jejich provoz bude napájet solární energie. Skrz drony by Zuckerberg a spol rádi pokryli internetem i ty oblasti naší planety, kde internet po zemi prakticky není možné přivést, nebo by to bylo nesmyslně nákladné.