Telefonování jako potenciální prodejní kanál

Zkoušíme tuto možnost, jak podpořit prodej. Byl jsem se svými lidmi na školení pana Prince a tento pán byl taky na posledním ExitVíkendu. Vím, že telefonování moc lidí neláká, ale je to možnost, jak můžete za 700 + 12 000 Kč měsíčně získat zajímavá čísla do obratu. Těch 700 je za neomezený paušál a 12 000, když dáte člověku na této pozici, tak bude rád. Za kolik musí prodat, aby si to na sebe vydělalo? Moc to není že? Měsíc má 20 pracovních dní. Když prodá každý den za 2000 Kč, tak my konkrétně jsme +.

Doporučuji samozřejmě jako vždy cestu osobním vzděláním. Pan Princ na to napsal dobrou knihu a výtah z ní, který mi poslal jeden z lidí, které máme na volání, zde přikládám:

Jak uspět při obchodním telefonování

Miroslav Princ

Nebudu psát, co mě zaujalo, ale spíše v čem jsem se z této knihy poučila.

Tak především jsem netušila, že se telefonáty dělí na teplé a studené a že je v tom nějaký rozdíl. Dnes si ho uvědomuji a musím upřímně říct, že s teplými se pracuje nádherně. S těmi studenými, se kterými pracuji teď, je to jiné a jinak se na ně taky musí.

Kniha mi dala návody ve formě skriptů, jak začít hovor, abych dokázala zaujmout volaného, který mě nezná a nic o mně neví. Líbí se mi, jakým způsobem nás kniha vede k odlišení se od telefonátů přesycených nabídkami. Ukázat volanému, že v popředí našeho zájmu je jeho cíl. K tomu nám poslouží otázky a rozvinutí konverzace s ním. Ukážeme mu tak svůj zájem a respekt, čímž získáme jeho důvěru a studené změníme ve vlažné.

Dala mi také návod, jak si rozvrhnout práci, abych si udržela elán, pozitivní přístup a hlavně efektivitu.  Začala jsem pracovat v časových blocích. Odděluji přípravu od telefonování. Vyhledám si a zapíšu do databáze čísla, kterým budu volat, promyslím si skript a pak v jednom časovém bloku telefonuji. Následně zapíšu výsledky do databáze a vyřídím emaily.  Pro udržení elánu a aktivity, jak je doporučeno, jsem si stanovila denní minimum čísel, o kterém vím, že je pro mě v klidu zvládnutelné a pravidelně každý den na tolik čísel zavolám. Postupně budu sledovat svůj cíl navýšením hovorů o jeden, či dva denně.

Napsala jsem si, jak zvládat některé námitky volaných.  Hlavně námitku, se kterou se setkávám často: „Všechno máme, nic nepotřebujeme“.

Kniha vyzdvihuje důležitost kvalitního vedení databáze a zápisu zjištěných informací o volaných.

Na otázku, v čem spočívá bohatství databáze odpovídá: „Cennější je ten, kdo nedávno koupil, do roka může koupit u Vás.”  Jak se v knize uvádí, je důležité neustále se zákazníků tzv. „dotýkat“ – udržovat se jim v povědomí. Poslat emailem novinky v sortimentu, upozornit na různé akční ceny. Budu si to tedy hlídat a takové emaily rozesílat.

Knihu používám hlavně jako manuál a pomůcku, kde si vyhledávám stále nové skripty a sleduji, které nejlépe zafungují. Je mi inspirací k novým způsobům oslovení nových klientů.

1 komentář u „Telefonování jako potenciální prodejní kanál

  1. Pingback: Jak firmy využívají knihu (telefonování) ke zvýšení obratu | Miroslav Princ

Komentáře nejsou povoleny.