Pracujte naplno tak dlouho, dokud už se nebudete muset představovat

Mezi slavné lidi nepatří pouze celebrity. Existuje celá řada podnikatelů, kteří nikomu nedávají rozhovory, neukazují se na veřejnosti ani před objektivy kamer či foťáků. A přesto se o nich píše a mluví víc, než o některých celebritách.

Inspirují mladé lidi, novináři se snaží zjistit jakoukoliv novinku z jejich života a každé větší byznysové rozhodnutí je okamžitě ve zprávách. Svou popularitu si totiž nezískali tím, že by se neustále někde ukazovali, ale jen a pouze svou prací resp. plody své práce.

Vezměte si takového Petra Kellnera. V různých plátcích a online magazínech se nestále protáčejí dvě jeho veřejné fotografie, neustále se mluví o tom, kde, jak a proč investuje, co prodává a jak se mu daří. Přesto jej nikdy netočí kamery, nevydává žádné oficiální fotografie ani není veřejně aktivní na sociálních sítích.

Zkrátka taková šedá eminence, kterou nikdo nevidí, nepotkává, nikdo kromě několika vyvolených ji vlastně ani nezná, ale přesto se o ni všichni zajímají. Celá česká podnikatelská špička je ostatně tvořena lidmi, kteří o žádnou slávu nestojí, a přesto je všichni znají.

Jakmile je vaše jméno v obecném povědomí aspoň mezi podnikateli známé, víte, že jste něčeho nepochybně dosáhli. Pokud vás znají i lidé mimo branží, zřejmě něco děláte dobře. To, jak jste nebo nejste známí, je proto velmi dobrým měřítkem pracovního úspěchu.

Pravda, v naší malé české kotlině to jde jen velmi těžko, aby se všichni internetoví podnikatelé tak nějak neznali aspoň přes sociální sítě, nebo z různých konferencí či přednášek. Proto je lepší sledovat povědomí veřejnosti. Takže až příště vyrazíte do společnosti, sledujte, kolik lidí vám podá ruku, aniž byste se museli představovat … možná se o vás v kuloárech mluví a ani o tom nevíte :).