Optimalizujte výkon vaší Facebook reklamy správným nastavením

optimize_photo

Facebook provozuje jedny z největších aukcí na internetu a umožňuje komukoli koupit reklamní plochy na Facebooku prostřednictvím on-line aukce. Nicméně aukce na Facebooku se nechová jako tradiční aukce: nejvyšší nabídka vždy nestačí na to, abyste vyhráli. Dobře fungující reklama – tj. s vysokým CTR a pozitivním engagementem – s kombinací dostatečně vysoké nabídky vám umožní vyhrát aukci a získat více pozornosti na Facebooku.

Pokud se vám podaří vybrat nejvhodnější typ nabízení (bidding), tak můžete výrazně zlepšit výkon vaší kampaně. V současné době Facebook nabízí čtyři různé možnosti: cena za proklik (CPC), cena za tisíc zobrazení (CPM), optimalizované CPM (oCPM) a cena za akci (CPA). Neexistuje žádné osvědčené zlaté pravidlo, jaký typ zvolit. Doporučuji vyzkoušet různé možnosti. Každopádně, tady je pár tipů, jak pokročit s testováním.

Cena za proklik (CPC) je jedním z nejvíce používaných typů pro nabízení, protože přináší docela stabilní výsledky a tento typ aukce je velmi snadné pochopit: jednoduše platíte za každé kliknutí. Pokud chcete získat likes, komentáře, akce nebo kliknutí, je toto správná volba pro vás. Další běžný druh je (cena za tisíc zobrazení CPM): v tomto případě zaplatíte, až když někdo uvidí vaši reklamu. CPM funguje nejlépe s přesně zacílenou cílovou skupinou, stejně jako s malými “custom audience” a “lookalikes” a také v případě, že se snažíte o maximální dosah kampaně.

Optimalizované CPM (oCPM)  je nejvíce inovativní způsob nabízení, který vynalezli chytří inženýři z Facebooku. Jednoduše identifikuje lidi z publika, kteří s největší pravděpodobností mohou reagovat na požadovanou akci – např. koupi produktu na ve vašem eshopu – na vaši reklamu. Vzhledem k tomu, že oCPM potřebuje velké množství dat s cílem nalézt ty správné lidi ze širokého publika, tak se oCPM nedoporučuje, pokud má vaše cílová skupina méně než 100.000 lidí, nebo pokud se vaše reklama sada dostane na méně než 25 konverzí za den.

První den vaší kampaně rozhoduje: dosažení vysokého CTR a konverze jsou rozhodujícími faktory úspěchu, a to zejména pokud běží oCPM. Čím více prokliků a konverzí dat kampaň dostane, tím chytřejší se  stane oCPM algoritmus. Máte-li potíže s počtem 25 konverzí denně s oCPM, tak můžete změnit akci z nákupu v eshopu na vstupní stránku nebo výše v konverzním trychtýři.
Náklady na typ akce CPA používají stejný algoritmus jako oCPM, ale fungují pouze s naistalovanými mobilními aplikacemi, page likes, offer claims a prokliky linků. Zatímco CPM a oCPM účtují poplatky na základě objemu impressions, CPA vám účtuje skutečnou částku za konverzi. Nakonec posledních pár slov o světě dražeb na Facebooku: počítejte s tím, že je to pouze jedna část optimalizace výkonu marketingu, ale je naprosto klíčová. Pokud nepochopíte základní pojmy dostatečně, nevyhrajete správné aukce a za vaše zobrazené reklamy nakonec zaplatíte příliš mnoho.