Nejdůležitější není nápad, ale schopnost odvést práci, která je nutná k tomu, aby začal vydělávat

Před pár lety jsem si začal psát všechny možné podnikatelské nápady, které mě v průběhu času napadnou. Dneska má tenhle číselný seznam asi dvacet položek. Všechny zní super, ale je to spíš takový vysněný seznam, který dokazuje, že v podnikání nemá samotný nápad nijak velkou prioritu. Někdy stačí trošku se zadumat i při takovém čištění zubů a už běžím dopisovat další ideu.

Problém je v tom, že i když má podobný seznam hromada lidí, 99,9% všech takto napsaných nápadů zůstane už navždy pouze na papíře. Sní se krásně a inspirace přichází do našeho života prakticky neustále. Vždycky si vzpomenu na ty starší pány ve Dni D, kteří tam přišli s údajně revolučním nápadem, na kterém pracují už 10 let, ale vše, co za tu dobu měli, byl malý nefunkční prototyp a pár nákresů. Vůbec je nenapadlo přemýšlet nad tím, jak z toho malého udělátka chtějí vytvořit byznys.

Co je na světě špatně, co tady chybí, nebo co by chtělo zlepšit, to vám často dokáže říct i dítě. Odmakat ale takový nápad až do fáze, kdy dokáže uspět, to už je úplně jiná písnička. A upřímně řečeno, většina těch idealistů a myslitelů (mezi které se řadím) nedokáže hned teď z fleku začít své vzdušné zámky přetavovat v realitu.

Rada na závěr? Nepouštějte se do podnikání, pokud víte, co byste chtěli vytvořit. Pusťte se do něj až tehdy, když víte, jak to chcete vytvořit a jak přesně budete prodávat i vydělávat. Bez toho skončíte jako hromada dalších „bezrukých“ snílků, kteří donekonečna hledají investory, i když jim reálně nemají co nabídnout, protože ani neví, co je to solidní a racionální byznys plán.

Úspěšný den přeje všem Tomáš Durčák