Na co si dávám pozor, když zakládám eshop (10 tipů k večeři)

Milí éšopáři,

doufám, že se daří, mě vcelku ano a dneska jsem založil nový, éšop, ale peru se se subdoménou a tak mě napadlo, že jsem hodím tipy, na co si dávám pozor, co si myslím, že je důležité, jsou to jen maličkosti, ale jak víme, detail dělá celek.

  1. Gramatika – jestli nevíte, jak zaručeně zabít šanci na objednávku, tak napište “naše zboží budete mylovat”. Samozřejmě je to nadsázka, ale nechte si texty projít někým dalším, ať to dobře vypadá.
  2. Počty kusů zboží – Zakládáte eshop, máte 5 variant zboží a u všech nastavíte 30 ks. Přijde zákazník a první, co ho pravděpodobně napadá “To nikdo nekupuje, proč?”. Naházejte různé počty a až něco prodáte, srovnejte to se skutečným počtem.
  3. Rezerva – Nechávejte si rezervu v počtech kusů pro reklamaci, nikdy nevíte a tak alespoň jeden kus si nechte na výměnu, je to lepší než vracet zlaťáky.
  4. Nelžete, nikdy – Když si vymyslíte nesmysly, lidé sice nakoupí ale velmi rychle Vám to vrátí. A ještě přijdete o zlaťáky, které dáte za poštovné tam i zpět. Pokud má Vaše zboží nějaké nedostatky, tak je nezmiňujte ale pozdvihněte to kladné, i když je to banální.
  5. Stručnost – Jednou jeden, chytrý pán, který byl tatínkem Malého Prince řekl “Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat”. Zkracujte texty, slovíčka po slovíčku, vecpěte informace které chcete předat do co nejkratšího textu, ale srozumitelně. Lidi jsou uspěchaní, nebudou Vám číst 3 A4 informací o něčem, co si myslí, že ani nechtějí.
  6. Pozornost – Udržte si pozornost návštěvníka, slova jako SLEVA, AKCE atd už nejsou takový hučák jako dříve, lidé to vidí všude, v Tescu, na internetu, i v kostele mají snad slevu. Zkuste něco co zaujme, je to pracný ale vydělá Vám to peníze.
  7. Prokletí vědění – Prodáváte zboží, které znáte, dokonale, určitě míváte ty myšlenky “Tohle tam psát nebudu, to ví každý” atd. Před 2 lety jsem nevěděl ani co znamená pojem “Jersey”, takže kdybych natrefil na netu na prostěradla “Jersey” tak bych si je nekoupil, protože bych nevěděl co to znamená. Následně bych si je koupil v krámě, protože by se mi zalíbily zpracováním a tím, že jsou Jersey.
  8. Důvod – Prodáváte ve slevě? Vysvětlete lidem proč. (likvidace zboží, prodej posledních kusů, potřeba nakoupit nové zboží atd.)
  9. Rychlost jsou peníze – nenechte zákazníka zaváhat, pokud bude mít dost času, objednat zítra, pravděpodobně neobjedná ani pozítří. Tuto myšlenku Vám nechat šrotovat v hlavě.
  10. Zákaznická podpora – V tomto případě neexistuje víkend, email provozuji přes google apps, který mi umožňuje pohodlný přístup přes tel. pomocí aplikace Gmail. Pokud se mě zákazník v sobotu zeptá, musí dostat odpověď. Musí. Musí. Musí.

Přidejte taky tipy, co tu chybí? S čím nesouhlasíte? Pochlubte se, poraďte ostatním.

Vysoké tržby, malé náklady na reklamu přeji. Karel Kratochvíl

4 komentáře u „Na co si dávám pozor, když zakládám eshop (10 tipů k večeři)

Napsat komentář