[Motto pro dnešní den] „Vítězství v hádce znamená ztrátu zákazníka“

Ješitnost a ego dokáží být v konfliktu velkými katalyzátory. Pokud máte navíc lehce cholerické sklony, velmi pravděpodobně se je budete zpočátku snažit zastavit arogancí, a pokud to nezabere, jednoduše na svou oběť vybouchnete. Než se tak stane, měl by každý správný obchodník na moment v hlavě zvážit, proč celý konflikt vlastně vznikl a zda už jste náhodou se svým sokem nepřešli od řešení problému do hádky o to, kdo má to své ego posazené výš.

Jestliže nejde o extrémní případ, kdy vás někdo okradl, nebo nezaplatil (i tyto se dají aspoň zpočátku řešit v klidu), není vždy vhodné potopit svůj protějšek jen proto, abyste z toho měli dobrý pocit. Ekonomicky smýšlející člověk totiž ví, že takto rozhodně přijde o minimálně jednoho zákazníka – spíš však o víc, neboť přetavit hořkou potupu ve snůšku pomluv a nařčení dokáže kdokoliv.

A těžko pro šíření polopravd najdete lepší médium, než internet. Ve výsledku tak nejen že přijdete o zákazníka, ale můžete si svým vlastním konáním vytvořit nepřítele či dokonce sabotéra vaší práce.

Úspěšný a klidný vstup do nového týdne přeje Tomáš Durčák.

Napsat komentář