[Motto pro dnešní den] „Špatný design na vás křičí. Dobrý je tichým prodejcem.“

Věc, která, řekl bych, u e-shopů platí dvojnásob oproti jiným webovým podnikatelským projektům. Na standardní stránce máte zájem, aby byl její vzhled co nejlepší a každého návštěvníka ihned upoutal. U e-shopu ale naopak máte zájem, aby pozornost poutalo spíš nabízené zboží než nějaké kudrlinky okolo.

Tahle charakteristika „tichý prodejce“ je podle mě ideálním označením pro funkční design e-shopu, kde má být největším designovým klenotem zajímavě vypadající nabídka produktů.

Podobně na tom asi budou veškeré sdělovací weby, kde se snažíte nabízet kvalitní obsah k přečtení. To poslední, co chcete, je tmavě modré pozadí, žlutý text a hromadu šíleností okolo. Každý člověk ocení spíš „černé na bílém“ a co nejméně rušivých elementů. Nepřišel se ostatně kochat designem, ale načerpat nové informace.

Extravagantní a vyčnívající design beru třeba u reprezentačních stránek (viz. celebrity), kde chcete udělat dojem vy sami, nikoliv váš obsah, který tvoří maximálně nějaké bio, reference a kontakt. Až budete hodnotit nový designový návrh svého e-shopu, myslete proto na to, čím chcete ve skutečnosti návštěvníka upoutat, zda trendy vyšperkovaným vzhledem, nebo exkluzivním zbožím za zajímavé ceny.

Úspěšný den přeje všem Tomáš Durčák