[Motto pro dnešní den] „Nikdy nezvládnete všechno, naučte se filtrovat jen to důležité.“

Naplánovat si 20 úkolů, následně se zaseknout na pátém, který vlastně ani není tak zásadní a klíčový, tomu se říká neefektivní práce. Na první pohled to může znít jako demotivující hloupost, ale snaha zvládnout všechno je velkou brzdou efektivní práce.

Místo toho, abychom si vybrali 5 nejdůležitějších úkolů, naplánujeme si vedle sebe všech 20, čímž jim de facto přiřadíme rovnocennou hodnotu a jsme ochotni věnovat jim stejný čas. V praxi vás ale takový postup bude příliš brzdit. Budete řešit nepodstatný úkol, který by možná snesl i odklad místo toho, abyste všechnu energii vrhli na jeden nebo dva nejpalčivější problémy.

Za tímto chybným postupem při práci stojí dojem, že musíme všechno stihnout a že dokonce jde všechno stihnout. Určitě znáte pořekadlo „oči by jedly, ale žaludek nemůže.“. Tady by to bylo asi „ego by pracovalo, ale mysl už nemůže.

Existuje hned několik způsobů, jak naložit se záležitostmi, které nejsou neodkladné. Pokud jste sám, můžete si ze všech úkolů, které nepatří mezi ty hlavní, udělat takový balík, na který dojde čas ve chvíli, kdy bude vše podstatné hotovo. Druhou možností je delegovat méně důležité úkoly na někoho dalšího, kdo je pro vás udělá. Díky tomu získáte čas jen na ty opravdu klíčové otázky vašeho byznysu.