[Motto pro dnešní den] „Nejobávanější je první krok. Proto jej skoro nikdo neudělá.“

Nemyslím si, že se lidé bojí výhradně toho prvního kroku. Spíš se bojí toho, co bude potom. Hromada starostí, povinností či závazků, do toho se jen tak někomu z jistého statického pohodlí nechce.

Proto bych řekl, že i takový dvacátý krok je stejně důležitý, jako ten první. Po prvním kroku jste totiž stále na úplném začátku. I ten je ale pro řadu podnikatelů z nepochopitelných důvodů zároveň cílovou čarou. To jsou zase takoví ti typičtí střelci, kteří první krok udělají vždycky, ale druhý už nikdy.

Ve svém okolí jsem viděl více než jeden případ, kdy si začínající podnikatel myslel, že k zisku mu stačí půjčka a založení firmy. Iluze, že „ono to podnikání pak už nějak půjde,“ je přitom úplně mimo. Možná by se to dalo přirovnat i k těm eshopům.

Vsadím se, že hromada lidí při pohledu na eshop řekne, že majitel to má vlastně spíš jako pasivní příjem. Zboží ve skladech, nabídka na webu. Však on už si to někdo koupí a někdo druhý mi to pošle. Nemám sice přímo s eshopem praxi, ale troufnu si říct, že tak jednoduché to určitě nebude. Nikdy to totiž není tak jednoduché. Možná u zavedených eshopů, ale to se bavíme o kroku číslo tisíc, ne jedna :). Proto se tomu ostatně říká práce.

Úspěšný den všem přeje Tomáš Durčák