[Motto pro dnešní den] „Na Facebooku musíte být nadšenec, ne prodejce. Prodej potom přijde sám.“

O důležitosti Facebooku pro marketing zde už bylo napsáno hodně. Kromě reklamy je však také možné budovat si na stránce svého produktu komunitu lidí se zájmem o tento produkt, nebo jen se zájmem o daný obor. Zde je velmi důležité nespamovat komunitu pouze nabídkami, akcemi a slevami. Pokud si navíc platíte, aby obsah viděli všichni členové vaší skupiny, může to být velmi kontraproduktivní.

Své nabídky musíte vhodně promixovat s neutrálními věcmi k tématu. Sám jsem nevěřil, kolik „lajků“ a komentářů dokáže vyplodit sdílení obyčejného, ale vhodně zvoleného, obrázku. Stejně, jako jsou lidé schopni čile diskutovat během okurkové sezóny pod nudným článkem na zpravodajském webu, se dokáží rozjet i pod takovým obyčejným obrázkem na Facebooku.

Jakmile máte komunitu v rozsahu několika tisíc lidí, máte zaručeno, že každou novinku uvidí hromada osob a i když zrovna z nějakého obrázku příliš mnoho neprodáte, stáváte se součástí jejich života a jako bonus se je můžete pokoušet zaujmout třeba každý den. A ti, kdo zpočátku nahlížejí jen ze zvědavosti, začnou časem nahlížet se zájmem, a pak už je jen otázkou času, než začnou nakupovat.

Napsat komentář