[Motto pro dnešní den] „Co se měří, to se zlepšuje.“

Nikdy předtím nebylo podnikání na internetu z pohledu přehledu o zákaznících a jejich chování tak jednoduché, jako dnes. Můžete si zjistit, co je zajímá nejvíc, odkud k vám přicházejí i jak dlouho se zdrží. Na Facebooku navíc zjistíte i věkové kategorie a vlastně na zlatém podnose dostanete naservírovaný profil vašich zákazníků, takže instantně víte, jestli máte vytouženou cílovku.

Společně s důležitostí těchto čísel a statistik obecně ale roste i důležitost toho, abyste v těchto číslech neměli binec. To samozřejmě platí už od nepaměti a pořádek v číslech museli mít soukromníci odjakživa.

I dnes stále najdete podnikatele, kteří počítají zisk ze svých hrubých příjmů a myslí si, že když vystaví fakturu na 20 tisíc, vydělali 20 tisíc, protože daně pro ně neexistují. Mají tak třeba iluzi o tom, že jejich podnik krásně vydělává, ale realita po odečtení všeho, co musí podnikatel zaplatit, může být úplně jiná a jejich hodinová sazba není ve skutečnosti o moc lepší, než sazba úředníka v kanceláři.

Někdo si pořádek v číslech ani udělat nechce, aby nemusel pohlédnout pravdě do očí. Čím dříve tak ale učiníte, tím dříve budete jednoznačně vědět, jak na tom jste a kde byste měli zabrat. Jedno je jisté – bordel v číslech vám nikdy nepřinese žádné zlepšení ani více peněz. Takže měřte, třiďte, vyhodnocujte, ať víte, kde máte slabé stránky.

Poklidný konec víkendu přeje Tomáš Durčák