[Motto pro dnešní den] „Hodnoty národa se poznají podle jeho reklamy.“

Citát, který jsem zaznamenal už před nějakou dobou, ale na mysl mi přišel až nedávno, když jsem sledoval závod Formule 1 na britské televizi Sky, protože jsem se rozhodl na české vysílání a hlavně český komentář konečně zcela rezignovat. Stačily mi asi dvě reklamní pauzy k tomu, abych si uvědomil, že Britové nemají jen nesrovnatelně lepší komentátory a přenosy F1, ale zároveň i mnohem zajímavější, promyšlenější a komičtější reklamy. Nebylo to ale jen odlišným zaměřením reklam (prášky na problémy s prostatou asi na ostrovech nefrčí).

Zkrátka jsem měl takový pocit, že mi někdo seriózně a především neobvyklým způsobem něco nabízí. Těžko říct, co ten pocit vyvolávalo, jestli hluboký hlas dabéra, nebo typický britský přízvuk, ale nebudu lhát, vážně mě ty britské reklamy dostaly a asi bych neměl až takový problém jít jim na ruku. Na druhou stranu je asi fakt, že v Česku jsou jiné reklamy jednoduše proto, že fungují a nic důvtipnějšího není ani potřeba.

Jeden příklad za všechny: