Má cenu lidi motivovat nebo je to mýtus?

Už jsem hodně krát slyšel jak lidi nadchnout pro věc, aby byli zapálení a pracovali s nadšením na vaší myšlence. Neviděl jsem ale moc úspěšných modelů z praxe kde to tak funguje. Naopak, si poslední dobou začínám myslet že na lidi musí být prostě jen a pouze přísnost a když si nejsou jistí a visí nad nimi pořád Damoklův meč, tak jsou schopni podávat nějaké výkony. (Slušovice / Čuba, Baťa…) Prostě to asi začnu dělat tak, že budu mít rád a dávat benefity jen lidem u kterých budu vidět že skutečně pracují pro mě a ne pro sebe a hlavně že jim jde o výsledek a o přínos a ne jenom o vyškrtnutí si práce z Todo a vyinkasování peněz.

Je smutné být jako provozovatel jediným člověkem který má k dané věci vztah. On problém je v tom, že člověk se nechá uchlácholit odborností výborného člověka a nechá si potom lecos líbit, ale to je použitelné maximálně pro jednorázovou práci, ale ne pro nějaký postup na projektu s vizí. Viděl jsem se totiž dneska náhodou s podnikatelem, kterého ubili k podnikatelské smrti právě takoví lidé, kteří pod ním pracovali a on to vzdal než aby šel pořád proti nim.. hodně jsem se z toho poučil a doufám že toto ponaučení zvládnu důsledně používat u sebe.

Hezkou a motivací nabitou neděli přeji 🙂

Radek Kilevník

2 komentáře u „Má cenu lidi motivovat nebo je to mýtus?

Napsat komentář