Když nedokážete vysvětlit, co děláte, je těžké si za to říct peníze

Přiznám se – občas mám s tím vysvětlováním trošku problém i já sám. Označení novinář na mě sedí jen tak z 50% a slovu „coypwriter“ dnes stále spoustu lidí vůbec nerozumí. Nakonec to ale vždycky každému vysvětlím (tedy aspoň každému, kdo ví, co je to internet :)).

Nechápu třeba, jak mohou přežívat některé analytické společnosti, které inzerují, že vám udělají SEO analýzu, marketingovou analýzu a já nevím co. Dáte pár tisíc a dostanete v PDF soubor, který vám řekne, že byste měli používat víc klíčových slov a lépe používat Facebook. Rady za všechny peníze, že?

Dneska to vůbec s tím vysvětlováním práce mnoho lidí nemá jednoduché, protože na internetu vzniká úplně nový trh práce s pozicemi, které nikdy před tím neexistovaly. A vysvětlujte pak své babičce na vesnici, že třeba na kameru otevíráte a vybalujete z krabice hračky a pak ty videa uploadujete na YouTube. Když ji k tomu ukážete svůj příjem, možná vás ještě požene, protože si bude myslet, že jste to ukradli.

Co chci vlastně říct – dneska už myšlenka v nadpisu až tak moc neplatí. Stále je neprůstřelná, pokud například hledáte investora, ale jinak už se dnes někteří živí tak neuvěřitelnými věcmi (focení vlastního pozadí na Instagram, sypání brambůrků na hlavu před kamerou, zmiňovaný unboxing hraček atd.), že to sem tam vysvětlení téměř ani nemá. Teď je otázkou, jestli je tento stav, kdy mnoho lidí netvoří prakticky vůbec nic a mají za to víc peněz, než ti, kteří něco tvoří, známkou společenského posunu kupředu, nebo naopak úpadku.

Když se vás někdo zeptá, co děláte, řeknete mu jako první, že podnikáte, nebo rovnou, že jste online obchodníkem? Anebo na něj rovnou vybalíte termín „eshopář“ a sledujete, jak na vás civí? 🙂