Je telefonování důležité?

První telefon byl sestrojen v roce 1876, je tedy zřejmé, moderní rozhodně není. V dnešní době používá telefon prakticky každý, je to užitečný pomocník, ale v rukou některých lidí se z něho může stát i zbraň hromadného ničení, pokud to budeme brát s nadsázkou. Určitě se již každému z nás stalo, že nám jeden jediný telefonát v nevhodnou dobu zkazil celý den, pěknou chvilku s někým blízkým či cokoliv jiného, co právě v tuto chvíli děláte.

Telefonování je nedílnou součástí našeho pracovního i soukromého života. Spousta lidí má několik telefonátů denně, někteří se dokonce telefonováním živí, proč ne, ale určitě by se při telefonování měla dodržovat určitá pravidla, což spousta lidí ignoruje. Buď jsou tak hloupí, že jim tato skutečnost nedochází a nebo tak namyšlení, že je jim skutečnost že někoho obtěžují jedno.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že když někomu neohlášeně zavoláte vytrhnete ho z jeho aktuální práce a vtáhnete ho do svého problému, situace, světa. Navíc ani netušíte, kde volaný právě je, jestli není na nějakém místě s větší koncentrací lidí, kde obtěžujete nejen jeho, ale i lidi, kteří jsou zrovna v jeho blízkosti.

Jsou chvíle, kdy je to potřeba a kdy je to i omluvitelné. Například když potřebujete vyřešit aktuální situaci která nesnese odkladu (jste s někým jste domluveni na schůzku a nestíháte nebo nemůžete najít místo setkání, když volá řidič zásilkové služby atd.) ale kolik takových telefonátů denně opravdu máte? Já tedy moc ne, ale jak jsem psala, toto je omluvitelné.

Problém je spíše s jinými skupinami volajících a ty se mohou dělit na dvě skupiny lidí:

  1.  lidé z telemaketingu – trochu je omlouvá, že je to jejich práce ale v dnešní době plné informačních technologií si každý normální člověk potřebné informace a novinky vyhledá sám. Pokud někdo z vás uzavřel s nějakou společností smlouvu po telefonu napište mi prosím, ráda bych věděla co to bylo za společnost, co jste koupili a co vás k nákupu přimělo.
  2. telefonní obtěžovači (můj vlastní název 🙂 ) – jsou to právě ti lidé, kteří vás svým telefonem obtěžují, i když nemusí. Spousta záležitostí se dá řešit přes email, napsat ve dvou větách, člověk na něj odpoví až bude mít čas a náladu. Navíc v emailu máte uchovanou historii komunikace, což v telefonu pokud si každý hovor nenahráváte ne. Spousta lidí dělá i to, že jim napíšete email a oni vám v zápětí zavolají, aby s vámi situaci řešili, no má to logiku? Přemýšlela jsem nad tím, proč to tito lidé dělají a napadli mě 2 možnosti. První je, že jsou analfabeti a nejsou schopni dát dohromady 2 souvislé věty. Druhá je, že potřebují danou věc okecat. Přeci když v emailu položíte otázku, která má odpověď A nebo B a oni vzápětí volají, aby vám to vysvětlili, je jasné že něco není v pořádku.Nejhorší je, že s takovými lidmi, řešíme nejvíce důležité záležitosti, které se pak většinou protáhnou. Telefonování v obchodních záležitostech bych prostě zakázala! 😀

Pak je tu další druh telefonování a to soukromé hovory. Tam je asi na každém, jak se k tomu postaví. Každopádně ale s větší chutí zvednu telefon, kde na displeji vidím jméno někoho z rodiny nebo kamaráda, respektive uložené v telefonu, než neznámé cizí číslo. I když, představa že máte důležitou schůzku a volá vám kamarád/ka který má potřebu se vykecat také není zrovna lákavá, takže třeba osobně i soukromé hovory o kterých vím, že budou delší absolvuji raději po předchozí domluvě.

Chci jen podotknout, že se jedná o moje názory a dedukce, je jasné, že se s nimi ne všichni ztotožní, budu tedy ráda za vaše reakce a připomínky, ale raději mi je napište 😉