Jak zmenšit počet opuštěných košíků?

Také se potýkáte s tím, že zákazník prostě přijde, chce nakoupit, ale pak když přijde na objednávkový proces, tak utíká pryč? Nejste sami. Tento problém doprovází spoustu internetových obchodů i normálních kamenných prodejen. 71.2% opuštěných košíků v globálním měřítku. Pozorovat to můžete i na vašem internetovém obchodě.

Tady se opravdu vyplácí zkoušet, na co váš zákazník reaguje, co ho přiměje koupit. Vypíšeme si v bodech, co byste mohli vyzkoušet nebo zlepšit.

  1. Zkuste zákazníkovi usnadnit cestu při vyplňování jednotlivých polí. Třeba když se jedná o tel.číslo, tak mu předvyplnit v případě ČR předvolbu +420 nebo dát @. Hlavně veškerý formulář validujte a chyby vypisujte u daného pole, kde se chyba nachází, aby nemusel zákazník hledat, kde chybu udělal.
  2. Zpřístupněte objednávku bez registrace. Pokud máte možnost objednávat pouze s registrací účtu, tak to zrušte. Většina zákazníků si nechce pamatovat jméno ani heslo, chce si prostě nakoupit (registraci udělejte jako bonus – věrnostní body, soutěže)
  3. Vyhněte se nečekaným poplatkům, které zákazníkovi naúčtujete až na konci. 56% lidí ihned opustí košík, když něco takového uvidí. Veškeré částky, které si účtujete, vypisujte v průběhu procesu (Včetně DPH). Pokud máte dopravu zdarma, tak zákazníka o tom informujte i v průběhu obj.procesu.
  4. Umístěte na viditelná místa kontaktní informace na váš obchod a také tel.číslo v případě potřeby. Také není na škodu umístit různá loga platebních možností, aby se pak uživatel na konci nezděsil, že třeba nepodporujete platbu na bankovní účet. Čím dřív zákazníka informujete, tak tím lépe.
  5. Pokud zákazník odejde a poté přijde, tak ho zkuste nějakým hezkým způsobem upozornit, že je jeho košík v bezpečí a na místě. Pokud tedy bude chtít dokončit obj.proces, stačí pouze jedno kliknutí a může svou objednávku dokončit.