Jak mám nastaveny Stavy objednávek v ExitShopu

Na četné žádosti jsem sepsal jak mám nastavené stavy Objednávek. Nemusíte se tím řídit dogmaticky, ale věřím že Vám to pomůže se odpíchnout. Mám to seřazeno podle toho jak postupně vznikaly a zaměstnanci jsou na to už zvyklí, sepíšu tento článek v pořadí v jakém mám ty stavy v adminu, i když na sebe třeba postupně nenavazují.

A. Zabalit  – je to automatický následný stav po stavu Dobírka. Také ho mám nastavený jako následný stav ve stavu Platba přijata.

  • má zapnutou Rezervaci kusů (znamená to, že kusy už jsou prodané – neukazují se na eshopu jako k dispozici zákazníkům, ale leží ještě fyzicky v regále. Více zde) a Generovat dodací list
  • název pro ExitClub: Objednávka čeká na zabalení.
  • email ani SMS neposílá

B. Zabaleno 1, 2, 3 atd. – do těchto stavů balí vždy každý konkrétní člověk. Potom se s tím dál pracuje (dají se do odesláno po nahrání do systému dopravce)

  • nemá zapnuto nic
  • název pro ExitClub: Objednávka byla zabalena, čeká na odeslání.
  • email ani sms neposílá

C. Osobní odběr připraven – použijeme když máme připravený balíček pro osobní odběr.

  • nemá zapnuto nic
  • název pro ExitClub: Objednávka je připravena k vyzvednutí.
  • posílá email:

 

D. Odesláno – dáme když se zabalená zásilka nahraje do systému dopravce.

  • nemá zapnuto nic
  • název pro ExitClub: Objednávka byla předána dopravci.
  • posílá email:

 

E. Platba přijata – jen nastaven v párování plateb pokud byla přijata platba. Dáváme ho také když dostaneme platbu přes GoPay

  • má zapnutou Rezervaci kusů, Generuje a posílá zákazníkovi fakturu
  • název pro ExitClub: Platba byla přijata.
  • posílá email:

 

F. Nevyzvednutá dobírka – používáme pokud se nám vrátí nepřevzatý balíček poslaný na dobírku.

  • má zapnuto Vyřadit objednávky s tímto stavem ze statistik, Přičíst zboží na sklad, Generovat dobropis
  • název pro ExitClub: Objednávka nebyla vyzvednuta.
  • posílá email:

 

G. Storno – používáme když zákazník nebo my, rušíme objednávku.

  • má zapnuto Vyřadit objednávky s tímto stavem ze statistik, Stornovat objednávku,
  • název pro ExitClub: Objednávka byla stornována.
  • posílá tento email:

 

H. Doplnění adresy – používáme když potřebujeme od zákazníka doplnit neúplnou adresu.

  • má zapnuto Rezervace kusů
  • název pro ExitClub: Čekáme na Vaše vyjádření.
  • posílá tento email:

 

I. Doručeno – používá se když dorazí platba za dobírku a také je to následný stav ve stavu Platba přijata pokud se jedná o platbu předem (je tam nastavena prodleva 48 hodin)

  • má zapnuto Generovat a poslat fakturu zákazníkovi
  • název pro ExitClub: Objednávka byla doručena.
  • posílá tento email: (a pod screenem je ještě automatický následný stav)

 

J. Urgování platby předem – používáme jako automatický následný stav pro Čekáme na peníze převodem. Máme zde ještě stav Urgování platby předem 2 který jde potom do Storna a do Uzavřeno ale nebudu zde celý tento proces popisovat. Už do tohoto stavu si můžete dát po 72 hodinách Storno, protože pokud zákazník nezaplatí do 5ti dní je stejně něco špatně a zbytečně vám rezervuje kusy.

  • má zapnuto Vyřadit objednávky s tímto stavem ze statistik, Rezervace kusů, Generovat a poslat proformu zákazníkovi
  • název pro ExitClub: Čekáme na platbu.
  • posílá tento email a sms: (a pod screenem je ještě automatický následný stav)

 

K. Placeno GOPAY – používáme jako následný stav u dopravců kteří jsou placeni GoPay

  • má zapnuto Rezervace kusů, Odeslat objednávku do EET
  • název pro ExitClub: Čekáme na platbu.
  • posílá tento email:

 

L. Dobírka – tento stav je jako následný stav ve všech dopravcích na dobírku. Jeho následným stavem je stav Zabalit. Je to udělané takto, protože když chcete změnit email který chodí lidem po objednání, stačí ho upravit v tomto jednom stavu a nemusíte pracně editovat všechny dopravce ve všech eshopech. Prakticky posílání emailů přímo dopravcem už vůbec nepoužívám.

  • má nastaveno Rezervace kusů
  • název pro ExitClub: Objednávka čeká na vyřízení.
  • posílá tento email: (a pod screenem je ještě automatický následný stav)

 

M. Osobní odběr – je nastaven jako následný stav u dopravců s osobním odběrem, kde je platba hotově.

  • má nastaveno Rezervace kusů, Generovat fakturu, Odeslat objednávku do EET
  • název pro ExitClub: nemá, slouží jen k tomu aby proběhl a přepne se automaticky do Zabalit viz níže
  • posílá tento email: (a pod screenem je ještě automatický následný stav)

 

N. Čekáme na peníze převodem – je to následný stav u dopravců placených převodem.

  • má zapnuto Rezervace kusů, Generovat a poslat proformu zákazníkovi
  • název pro ExitClub: Čekáme na platbu.
  • posílá tento email:

 

O. Uzavřeno – sem automaticky padají stavy Doručeno, Storno atp.

  • nemá zapnuto nic
  • název pro ExitClub: Objednávka byla uzavřena.
  • neposílá email ani sms

To je celé. Pokud chcete cokoliv probrat, pište na radek@exitshop.cz

Podnikejte naplno! Radek Kilevník