Jak jsem zbytečně přišel o 500,- (slovy 20 piv)

Zdravím milí Éšopáři,

jak se daří? Pro menší nakopnutí, těch co ještě neprodávají přes exitshop ale zatím nad tím váhají, připojím na konec článku menší povzbuzení v podobě mých včerejších výsledků.

Ale proč vlastně píšu tenhle článek? Docela se mi daří prodávat prostěradla, ve zpracování froté a tak jsem se samozřejmě rozhodl přidat i Jersey. Vytvořil jsem eshop, udělal design, našteloval fotky, popis, popřemýšlel nad otázkama, co bude zákazníka zajímat. Odpověděl na ně v popisu.

Povídám, teď mi nebrání nic tomu eshop spustit. A tak jsem spustil, do kampaně na večer jsem dal 500,- a k mému zděšení přišla jen jedna objednávka. Trochu mě uklidnilo, že frotéčkům se dařilo a tak mi alespoň zaplatily promarněné peníze, ale samozřejmě takhle to nechci.

Tak jsem začal, sháněl lepší fotky, abych tedy lépe prodával. Jenže najednou si šéf všiml, že v objednávkovém formuláři mám “90×200 (dvoulůžko)”. Samozřejmě, 90×200 je jednolůžko. Takže, i když celý eshop byl OK tak na konci jsem zabil veškeré naděje na objednávku. Věřím, že to byl hlavní důvod, proč téměř nikdo neobjednal, vlastně také proč by objednával, když je to tak stupidně napsané.

Co tím chci říct? Někdy stačí opravdu jen maličkost, na to aby Vám shop neprodával, proto kontrolujte, nechte kontrolovat a laďte. Nestačí to na 80% ani na 90% minimum je 100%. Jste jen člověk, který má jeden mozek, vezměte další lidi, další mozky ať Vám to zkontrolují.

Pochlubte se s Vašima koninama, jistě to pomůže ostatním. A teď slíbený obrázek.

tržboš

Velké tržby, malé náklady přeji! Karel Kratochvíl

10 komentářů u „Jak jsem zbytečně přišel o 500,- (slovy 20 piv)

  1. Michal

    Když zmiňujete tu kvalitu fotek, tak přidám jeden svůj poznatek. Klientovi jsme spravovali shop s mýdly a jen změna – resp. výměna/ přefocení – fotografií zvýšily prodej o jednotky procent. Fotky produktů by se neměly podceňovat, mnohdy se vyplatí připlatit a nechat si produkty nafotit od někoho, kdo to “fakt umí”. Viz parfums.cz, ti si přefocují komplet sortiment a mají na to vlastní fotostudiou.

  2. Josef Zita

    Já měl na začátku šeredný fotky i grafiku a trošku sem byl asi i naivní 300 kliků a nic tak jsem na tom trošku zapracoval a ted jsem na 800 klikách a furt nic 🙂 používal jsem fb, sklis a i adwords abych si to ošahal a 2000 Kč za reklamu protočeno a 0 objednávek…. nevím moc co dál.
    Koncem roku by se to asi prodávalo o dost lépe, ale stejně mě to zaráží.
    http://www.eshop-proturnaje.cz
    Nějaká rada?

    1. Karel Kratochvíl

      Dobrý den, samozřejmě takhle je to špatně, a zkusím Vám napsat nějaké mé postřehy.

      1) Co prodáváte? Popravdě, ani po delším zkoumání jsem nepřišel na to, co prodáváte. Co je to za hru? jak se hraje? o čem to je? – proč bych jí měl tedy koupit a nemělo by mi stačit člověče nezlob se, co mám doma? Pro získání informací neodkazujte na další stránky, lidé nechtějí stokrát klikat, sem a tam. Informace podat hned.
      1.1) Místo informací, co vše obsahuje sada (figurky atd) bych napsal něco ve smyslu “Sada obsahuje vše potřebné pro hraní” nebo tak nějak. A radši věnujte prostor informací o hře, co je cílem, o čem to je, proč to bude děti zaručeně bavit atd.
      2) Trochu mě překvapilo “Nikde nekoupíte nic podobného”. Opravdu? Jak jste na to přišel? Z téhle informace bych měl jako potencionální zákazník obavy, že si něco vymýšlíte. Pokud nejste výrobce, určitě se dá koupit i jinde. Pokud jste, napsat, jediné plus pro Vás.
      3) Poštovné 149,- v dnešní době to nejde. Hoďte hru na 399,- a poštovné na 89,-. Na levné poštovné se slyší. Nepište lidem, že Vám platí za balné, zákazníci to většinou nechápou, nechtějí Vám za to platit.
      4) Jste další člověk, co si myslí, že umí prodávat (přesně takový, plný nadšení jsem byl ze začátku i já, a stálo nás to docela dost peněz). Opravdu dost Vám DOPORUČUJI aby jste si koupil knihu “Černá ovce facebooku”. Mě osobně ta kniha naučila nevymýšlet hlouposti a hlavně naučit se hledět na eshop jako zákazník, nikoliv jako prodejce. Věřte mi 349,- (tuším že tolik stojí) bude pro Vás jako nic, proti tomu co Vás naučí.

        1. Karel Kratochvíl

          No tak vidíte! Tak to tam napište! Nabídněte i věnování, dejte poznámku a nabídněte zákazníkům aby si mohli nechat napsat věnování. Manuál ani ne ale něco ve smyslu, cílem hry je.. Inspirtujte se na eshopech kde prodávají deskové hry.

          Zákazník musí vědět co kupuje, nemůže jen tušit.

          Najděte si pak pár lidi v okolí a předhoďte jim eshop, na co se Vás zeptají, to berte jako inspiraci k doplnění dat.

          Držím palce!

Napsat komentář