Co je to fulfillment a proč jde o nejlepšího přítele každého eshopaře

Každý začínající eshopář to zná. Krabice na stole, krabice pod stolem, krabice v rohu, krabice v předsíni. Do toho zboží na stole, zboží pod stolem, zboží v rohu a samozřejmě také v předsíni. A v celém tomhle chaosu samozřejmě nechybí kilometry lepící pásky, několik propisek a hromada podacích lístků na poštu, kam musíte dennodenně s dalšími a dalšími krabicemi neustále chodit.

Jak ale takový zpočátku drobný e-shop roste a roste, zboží i krabic přibývá a zároveň ubývá čas na neustálé balení dalších a dalších objednávek, protože je potřeba řešit technický rozvoj stránky a v neposlední řadě další rozvoj projektu. V tuto chvíli nastává zpravidla zlomový bod, kdy je potřeba nadechnout se a z obýváku přeskočit do reálného skladu.

Takže musíte: zaplatit jeho pronájem, nabrat zaměstnance, kteří tam budou přijímat, kontrolovat, třídit a balit zboží a také zajistit regály a další drobnosti, aby šlo skutečně o sklad a neskončilo to tím, že chaos ze svého domova jen přenesete někam do haly, kde ho budete provozovat ve větším měřítku.

Celá tato transformace přirozeně spolkne nejen část (ne-li většinu) vašich pracně nasbíraných zisků z prodeje, ale také pořádné kvantum času. Pokud se stane malý zázrak, vše se podaří bez problémů zařídit a po několika týdnech (spíš měsících) se chod skladu zaběhne a vyladí s Vašim e-shopem a vychytají se všechny technické i lidské mouchy. Až pak si konečně můžete sednout a začít se věnovat dalšímu rozvoji svého internetového podnikání.

Mnohdy tomu tak ale není a z eshopaře, který chtěl jen postoupit na novou úroveň, se stává někdo, kdo neustále běhá, řeší problémy, zvedá telefony, láme rukama nad neschopnými lidmi a na to, jak zlepšovat svůj byznys, mu již mnoho času (a přiznejme si ani chuti) nezbývá.

Správného podnikatele však ani takové problémy nerozhází a hledá co nejefektivnější řešení. Tím se pro řadu online obchodníků, kteří tímto martýriem nechtějí procházet, stává pořízení takzvané „fulfillmentové služby“.

Moment, co je to ten „fulfillment“? To je služba, která vám jednoduše řečeno umožní žádný zásadní skok při nutnosti přesunout zboží do skladu neabsolvovat. Jsou to lidé, kteří se zabývají pouze tím, jak co nejefektivněji skladovat, balit a rozesílat libovolné zboží a toto své know how nabízejí k dispozici ostatním. Klientovi takové služby tak zcela odpadají starosti o to, kdy mu dojde zboží, kdo ho vyloží, kdo ho správně roztřídí a kdo bude přijímat, balit a odesílat objednávky. Vše včetně kontroly kvality a kompletace objednávek přesně dle vašich instrukcí.

Pravda, nejlépe se takový systém vysvětluje na konkrétním příkladu. Vezměme si proto například fulfillment službu DobrySklad.cz. Tato česká fulfillmentová služba nabízí kompletní servis od převzetí až do doručení balíku vašemu zákazníkovi. Abyste měli o svém skladu neustálý přehled, dá vám k dispozici přehlednou webovou aplikaci, kde můžete kdykoliv na PC, mobilu či tabletu zkontrolovat stavy svého zboží. Jak přesně celý systém funguje se můžete dočíst ve Všeobecných obchodních podmínkách.

Čím se ale Dobrý Sklad od všech ostatních fulfillmentových služeb u nás opravdu výrazně liší, je férový koncový ceník, který si můžete celý projít ještě před tím, než se vůbec zaregistrujete. Prakticky každá podobná služba vždy uvádí, že vám cenu za požadované služby vypočítá až na základě individuálních požadavků. Kterou službu si vybrat se tak nedozvíte, dokud všem nepošlete detailní seznam všech svých požadavků s žádostí o kalkulaci.

Dobrý Sklad je v tomto jiný – díky detailnímu ceníku si můžete ihned spočítat, na kolik vás vyjde, když budete chtít přivést a na dva měsíce uskladnit 1000 kabelek z Itálie nebo 500 párů rukavic z Anglie. Dopředu si tak můžete do poslední koruny spočítat, na kolik vás využívání fulfillmentových služeb měsíčně vyjde.

A na závěr to nejlepší – webová aplikace Dobrého Skladu je plně kompatibilní i s Exitshopem. Každý klient Exitshopu si tak může svůj e-shop nebo své e-shopy bez problémů s Dobrým Skladem propojit, aby se přímo do skladu automaticky zadávaly veškeré příkazy. Pak už vaše online podnikání poběží jako na drátkách, neboť tu největší, nejdůležitější a nejnákladnější část eshopového byznysu budete mít z krku a zcela zautomatizovanou.