Co je SEO dnes?

Jak všichni víme SEO se mění, ty staré taktiky, které fungovaly, už bohužel nefungují. Člověk, který nečte zahraniční marketingové stránky a čte pouze jen ty české, tak získá pouze polovinu informací. Ostatně zahraniční média jsou mnohem rychlejší a trendy odhadují mnohem přesněji.

Proto se každý ptá. Jak se dostanu na vyšší pozice na dané klíčové slovo, jak mohu udělat mou stránku lepší nebo jak přivedu na stránku více lidí? Všechno není jenom o pozicích.

Internetový obchod musí umět nabízet takové zboží, které lidé potřebují.  Musí se zvolit takové barvy, které lidi přiměje k tzv. „call to action“. Pokud si vaše stránka nezaslouží tak vysoké pozice, tak tam prostě nebudete. Mluvím tady v případě Googlu.

Algoritmus Googlu a kam míří

Algoritmus googlu je mnohem více propracovaný. Taky, že google je mnohem větší firma než seznam. V googlu kladou důraz na uživatelskou přívětivost a co víc. Poslední dobou hodnotí, jestli je webová stránka přizpůsobena pro mobilní telefony, tablety.

Google sleduje, jak dlouho uživatel stráví na každé stránce webu a také, jak moc se uživateli stránka líbila.

Pokud budete mít na webu špatné odkazy nebo obrázky, na webu nebude fungovat vyhledávání, kontaktní formulář, emailová adresa nebude mailto: , košík nebude fungovat nebo vám stránka vyhodí 404. Pro případ chyby 404 vytvořte něco hezkého, ať to uživatelé neodradí. Nenechávejte výpis serverové chyby 404…

Tyto případy google hodnotí a to velmi špatně, takže si na to dávejte pozor.

Další věc, kterou si zkontrolujte na vaší stránce:

  • Rychlost načítání webové stránky (google webmaster tools) <  1 sekunda
  • HTML/CSS bez chyb
  • Jednoduchou navigaci
  • Nepoužívejte Flash. Uživatel Flash nemusí mít nainstalován a v takovém případě, se mu vůbec nezobrazí. Za 2) zpomaluje to rychlost webové stránky 3) není kompatibilní s vyhledávacími roboty.
  • Formátujte text, mějte vše správně zarovnané
  • Otestujte si kompatibilitu stránku napříč veškerými prohlížeči. Nemusí to být zrovna IE6. Novější budou stačit.
  • Váš design by měl být přizpůsobivý pro mobilní telefony a také podle velikosti obrazovky. Měl by se prostě hýbat. Není důvod dělat zvlášť adresu pro mobilní verzi.

Obsah webu

Obsah je pro každý web velmi důležitý. Pokud je dobře napsaný, tak vám přivede konverze v opačném případě, pokud je jen zaplněn nesmyslně s klíčovými slovy, tak dostanete prostě ban od Googlu. Potýkám se s mnohými lidmi, kteří plní text pouze klíčovými slovy a myslí si, že jim to něco přinese…bohužel…přinese vám to tak akorát ban.

Zkontrolujte si, jestli nemáte duplikovaný obsah. Pokud se chcete vyhnout penalizaci Google Pandy, tak si ho rychle zkontrolujte, protože může v brzké době přijít další velká aktualizaci algoritmu.

V případě, že se vám stránka otvírá jak s www tak i bez www, přesměrujte adresu bez www na www! Tak nebude docházet k zbytečným duplikacím.

Google hodnotí i gramatiku. Pokud není správná, tak to pro vás jsou mínusové body.

Shrneme si poslední důležité věci

  • Odstraňte klíčová slova z meta tágu klíčových slov
  • Vyhněte se spamování klíčovými slovy
  • Zapněte zvýraznění v googlu webmaster tools (rich snippets)
  • Authorship
  • Tvořte krátké, snadno zapamatovatelné URL
  • Optimalizujte title (70 charakteru) – jedná se o jeden z nejdůležitějších faktorů hodnocení v Google
  • Optimalizujte popisek – čím víc atraktivnější, tak tím více lidí na něho přece klikne.
  • Vytvořte si blog a pište na něm. Přivedete si na web více návštěvníků
  • Vytvořte si pokaždé novou stránku, pro svou službu a namiřte na ně kvalitní odkazy.
  • Nikdy nevytvářejte stránku pro každé klíčové slovo!
  • Vložte do svého textu odkazy na ostatní články na webu. Prolinkujte web
  • Vytvořte sitemaps HTML a XML.

Nechci kontrolovat, jestli je tento text gramaticky správně. Je toho opravdu moc a doufám, že vám to pomůže. Alespoň v základu. Ostatně SEO se pořád mění. Takže co platí dnes, nemusí platit zítra.

V neposlední řadě (G+) je také hodnotící faktor. Osobně vyzkoušeno. Samozřejmě nesmíte si +1 naťukat nějak sami. Uživatelé musí být ověření a mít za sebou nějakou historii.

Tím bych chtěl říct. Nedělejte SEO sami, pokud nevíte co děláte. Podle starých věcí se už nefrčí a může se klidně stát, že si tak uškodíte.

Najděte si SEO konzultanta, marketéra, který vám pomůže nejen s pozicemi, ale také s konverzním poměr a pomůže vám navrhnout jednotlivé kroky k tomu, abyste svůj internetový obchod posunuli tak trošku výš.

Ano je to běh na dlouhou trať, ale věřte, že se vám to vyplatí.

5 komentářů u „Co je SEO dnes?

  1. Tomáš Matonoha

    V článku píšete “Google sleduje, jak dlouho uživatel stráví na každé stránce webu a také, jak moc se uživateli stránka líbila.”. Jak Google sleduje, kolik čas uživatel stráví na stránce? A jak zjistí, jestli se ta stránka uživatelovi líbila? Tohle je velký nesmysl.

    Pokud nebude správně fungovat vyhledávání, kontaktní formulář nebo emailová adresa nebude jako mailto:, tak to nemá na Google žádný vliv.

    Správnost CSS nemá pro vyhledávače také žádný vliv. Vyhledávače přece stránku nevykreslují, tak na co by potřebovaly validní CSS? Nehledě na to, že validní CSS a HTML neznamená, že se to zobrazí správně uživateli.

    Můžete prosím uvést, jak Google hodnotí gramatiku?

    Děkuji

    1. Buroň Tomáš

      Samozřejmě za předpokladu, že máte web veden pod webmaster Tools nebo GA. G vás stejně dokáže sledovat, aby nasbíral data pro své reklamy. Pokud ten daný uživatel přistoupí na web přes G na dané slovo, tak je celkem možné, že bude předávaat data G.

      Jak zjistí, jestli se líbí? Tak hlavně interakci na sociálních sítích. Třeba hodnotící faktor je G plus. Vv budoucnu to bude mít ještě větší vliv.

      U toho CSS je to asi přestřel. Ale G začíná hodnotit vzhled webu podle toho, jestli je daný web schopen zobrazit hezký pohyblivý design pro mobily. Hodnotí také jestli jsou pro mobily přizpůsobená tlačítka interakce. Rok 2014 je ve znamení mobilních telefonu. Je to i vidět v optimalizací reklam Adsense pro mobilní telefony.

      Jinak chybové hlášky 404 můžete vidět ve webmaster tools. Čím víc jich google najde, tím je to pro vás horší. Jde o to, že G se soustředí na uživatelské potřeby. Teda aspoň to tak chce.

      Chápe, že když uživatel na stránku 404, tak se tak trošku naštve, protože tam není to, co hledal.

      Google samozřejmě prochází text odstavec po odstavci. Jestli text nebude mít co uživateli předat, budu v něm neustále chyby, slabá slovní zásoba, opakující slova, tak je to samozřejmě špatné.

      Určitě by vás nezaujal text bez háčku a čárek nebo text s několika překlepy a nebo text, který by vám nic nedal…Tak google bota to taky nezaujme 🙂

      O to jde…Poukazuji na to, že google začíná hodnotit stránky jako běžný uživatel.

      Seznam je ještě hodně pozadu.

Napsat komentář